Avtalevilkår og betingelser 

Alminnelige avtalevilkår og forbrukerinformasjon 

 

Tilbyder og avtalepart 
 
Lampemesteren GmbH   
Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Tyskland
 
Firmaregister: Amtsgericht Fulda HRB 9016
 
Daglige ledere med signaturrett: Vanessa Stützle, Rosanna Gehring
 
Mva. reg-nr. (Ust-IdNr.): DE 347 701 450

Registrert i EE-registeret ved Eurovironment AS, Org. Nr. DK 24210081 
 
Spørsmål, reklamasjoner og klager sendes til vår serviceavdeling: 
Telefon: +47 2198 4305 
Våre kontaktmuligheter. 
 
https://www.lampemesteren.no/  

 

 

Ved fjernsalg gjelder angrerettloven.  
 
Med hensyn til lagring av data gjelder personopplysningsloven.  
 
Vi er alltid interessert i kundeorienterte løsninger, også når det gjelder juridiske spørsmål. Det er bare å kontakte oss. Dine rettigheter gjelder uten innskrenkninger, selv om du ikke ringer.  

1. Gyldighet 

1.1. For våre leveranser gjelder kun disse alminnelige avtalevilkårene, og disse vil gjelde for alle avtaler som er inngått med Lampemesteren i tilknytning til tilbudene på nettsiden til Lampemesteren (www.lampemesteren.no). Lampemesteren er et kjennetegn benyttet i Norge, herunder i disse vilkårene, på Lampemesteren GmbH. Kundens alminnelige avtalevilkår skal ikke anvendes. Avtalevilkårene nedenfor skal gjelde eksklusivt selv om Lampemesteren er kjent med at kunden har avtalevilkår som kan være i strid med eller avviker fra disse, og likevel leverer produkter eller tjenester uten forbehold. Bestemmelser som avviker fra disse alminnelige avtalevilkårene, tilleggsavtaler og underavtaler må skriftlig og eksplisitt være godkjent av Lampemesteren. 
 
1.2. Med «forbrukere» menes fysiske personer som ikke handler som ledd i næringsvirksomhet eller yrkesutøvelse, herunder selvstendige oppdragstakere og frilansere.  Næringsdrivende er fysiske eller juridiske personer som bestiller som ledd i næringsvirksomhet eller yrkesutøvelse, både hoved- og bierverv. I henhold til disse avtalevilkårene kan således kunder være både forbrukere og næringsdrivende. 
 
1.3. For å handle i Lampemesterens nettbutikk må kunden ha fylt 18 år. Personer som har fylt 15 år tillates imidlertid å handle dersom det foreligger godkjenning fra foresatte og betalingen skjer ved oppkrav eller ved levering.  
 
1.4. Dersom virkedager er oppgitt som frist, menes med virkedager alle ukedager unntatt lørdager, søndager og offentlige helligdager på avtalekontorets adresse. 
 
1.5. Ved bestilling som bedriftskunde i forbindelse med grensekryssende forsendelser, er det nødvendig å oppgi et gyldig mva.-identifikasjonsnummer i forbindelse med bestillingen eller via kundekontoen. Ved å skrive inn et gyldig mva.-identifikasjonsnummer i det angitte feltet, bekrefter kunden at hen legger inn bestillingen som bedriftskunde innenfor rammen av sin virksomhet.  
Hvis kunden ikke oppgir et mva.-registreringsnummer, oppgir et utenlandsk mva.-registreringsnummer eller oppgir et ugyldig mva-registreringsnummer, bekrefter kunden at hen ikke bestiller som bedriftskunde eller innenfor rammen av sin virksomhet. I dette tilfellet behandles kunden som en forbruker. En påfølgende endring eller tilpasning av bestillingen er ikke mulig. 

2. Lagringsmulighet og innsyn i avtaleteksten 

2.1. Du kan laste ned disse alminnelige avtalevilkårene og andre avtalebestemmelser i tillegg til dine bestillingsdata, under hele bestillingsprosessen. Du kan lagre disse opplysningene enten ved å laste ned de alminnelige avtalevilkårene og lagre avtalen sammen med dataene fra nettbestillingen ved hjelp av nettleserfunksjoner. Du vil uansett motta avtalevilkårene sammen med den automatiske ordrebekreftelsen som du mottar på e-postadressen du har oppgitt, når din bestilling er sendt. E-posten med ordrebekreftelsen inneholder alle avtalebestemmelsene og alle data fra din bestilling, i tillegg til disse avtalevilkårene, og kan enkelt skrives ut eller lagres med ditt e-postprogram. 
 
2.2. Avtaleteksten lagres hos Lampemesteren. Av sikkerhetsgrunner kan du ikke laste den ned direkte. Alle våre kunder kan få en passordbeskyttet, direkte tilgang («Min konto»). Dersom du registrer deg, kan du forvalte dine data og se dine bestillinger her. Kunden forplikter seg til å behandle sine personlige tilgangsdata fortrolig og ikke gjøre dem tilgjengelig for tredjeparter. En gyldig versjon av våre alminnelige avtalevilkår finner du på nettsiden til Lampemesteren.dk. 

3. Avtaleparter, språk og avtaleinngåelse 

3.1. Din avtalepart er Lampemesteren GmbH. Avtaler i vår nettbutikk inngås på norsk. Våre nettilbud er ikke bindene så lenge en avtale ikke er inngått.  
 
3.2. Du har muligheten til å kontrollere og rette opplysningene du har skrevet før du sender bestillingen. Ved å sende bestillingen, er du juridisk forpliktet i påvente av Lampemesteren godkjenning i fem virkedager, jfr. 3.4 nedenfor. 
 
3.3. Når du får en bekreftelse på at din bestilling er mottatt, innebærer det ikke at bestillingen er godtatt, men at Lampemesteren har mottatt din bestilling og kan bruke den til lagringsformål. Du er bundet av din bestilling i 5 virkedager – med forbehold om din angrerett som du som forbruker uansett har ved bestillinger.  
 
3.4. Avtalen blir gjensidig bindende når Lampemesteren har godtatt din bestilling. Godkjennelse av bestilling sendes til den e-postadresse som du har oppgitt ved bestillingen.  

4. Priser, forsendelseskostnader, tillegg for bestilling av små mengder, rabatt 

4.1. For bestillinger i vår nettbutikk gjelder prisene som opplyses på tidspunktet for bestillingen. Prisene som er oppgitt, er sluttpriser. Det vil si at prisene er inklusive norsk merverdiavgift, toll, klareringskostnader og andre priselementer. 
 
I tillegg til prisene som er oppgitt, beregnes det for leveringen i Norge en fastpris på NOK 149,00 per bestilling for bestillinger inntil NOK 2.000,00. Ved bestillinger på over NOK 2.000,00 dekker Lampemesteren fraktkostnadene. Dersom din bestilling inneholder et produkt som er merket «stort gods» vil det påløpe et gebyr på NOK 369,00 per bestilling. Om en artikkel er kategorisert som «stort gods» ser du produktsiden og/eller i informasjonen om fraktkostnaden for den aktuelle artikkelen. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen. Flere detaljer i forbindelse med forsendelseskostnader fremgår av opplysningene i nettbutikken. Du finner en oversikt her
 
4.2. Vår netthandel tilbyr rabatter i tilknytning til både bestilling og betaling. Ved forhåndsbetaling kan Lampemesteren tilby en rabatt på 2 % som trekkes fra vareprisen. Rabatten omfatter ikke forsendelseskostnader og gebyrer. Dersom du har krav på flere rabatter, vil bestillingsrabatten trekkes fra vareprisen først. Rabatt for betalingsmåten trekkes fra det reduserte beløpet. 

5. Betaling, levering 

5.1. Lampemesteren tilbyr betalingsalternativene nedenfor. Lampemesteren tar forbehold om godkjenning av avtalen dersom en kontroll av kundens kredittverdighet tilsier at det burde brukes andre betalingsmåter enn kredittkort eller betaling mot faktura. Kunden har ikke krav på å få betale med kredittkort eller få tilsendt faktura. Du kan velge mellom: 
 

  • Overføring på forhånd med 2 % rabatt 
    En forhåndsbetaling betyr at du betaler for produktene på forhånd, før ordren blir sendt hjem til deg. Produktene blir reservert i 14 dager. Du overfører beløpet på forhånd til vår konto og får 2 % rabatt på vareprisen. Overføringsdetaljer mottar du etter bestillingen. Hvis vi ikke har registrert betaling innen 14 dager, blir reservasjonen kansellert og ordren din vil ikke bli sendt. 
     
  • Betaling med kredittkort via Adyen N.V. (VISA eller MasterCard) 
    Du må registrere kredittkortnummer, utløpsdato og kontrollnummer. Disse opplysningene lagres ikke hos oss, men overføres direkte til Adyen N.V. med en sikker 128-bit SSL-kryptering. Kredittkortet ditt må være registrert av din kortutstedende bank for autentiseringsprosedyren Verified by VISA og MasterCard SecureCode. Godkjenning ved hjelp av en personlig sikkerhetskode skjer på en sikker måte mellom deg og banken din. Når bestillingen er gjennomført vil bestillingsbeløpet blir reservert på ditt kredittkort. Belastningen av kredittkortet skjer umiddelbart etter at bestillingen er sendt fra oss til deg. Denne enkle og raske betalingsmåten er helt gebyrfri for deg. 
    Debetkort / EC-kort: 
    Etter at du har oppgitt opplysningene dine, trekkes fakturabeløpet fra kontoen din. I likhet med kredittkortbetaling er også denne betalingsmåten gebyrfri for deg. 
     
  • Paypal/PayPal Express  
    Du betaler fakturaen på internett via PayPal. Hvis du ikke er registrert allerede, må du registrere deg (gjelder ikke for gjestebestillinger via PayPal), legitimere deg med dine tilgangsdata og bekrefte betalingsanvisningen til oss. Dersom du bruker PayPal Express, overføres også dine adresseopplysninger fra din PayPal-Konto til oss. Når du sender bestillingen til vår nettbutikk, bekrefter du samtidig betalingen. Under bestillingsprosessen får du opplysninger om hvordan du kommer til betalingstilbyderens side. 
     
  • Klarna Faktura  
    Klarna Faktura gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine. For å kunne bruke Klarna Faktura, må du ha fylt 18 år. Ved å gi eller etterspørre informasjon i Klarna Faktura, godtar du våre vilkår for bruk og vår bruk av dine personopplysninger. Klarna Faktura har egne vilkår, og du kan ikke bruke Klarna Faktura uten at du først samtykker til disse. Klarna er Klarna ABs 556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Klarnas vilkår omfatter eventuelle vedlegg og alt materiale som det henvises til fra Klarnas side. Fra og med det tidspunktet du gir fra deg eller ber om informasjon begynner du å bruke Klarna Faktura. 
     
  • Apple Pay 
    Du betaler direkte via Apple-kontoen din. Etter at du har sendt inn bestillingen, blir du videresendt til Apple, der du kan godkjenne betaling av bestillingsbeløpet. Så snart vi har blitt informert om din autorisasjon, vil bestillingen din bli sendt, avhengig av leveringstiden som er angitt for varen. Avhengig av hvilken betalingsmåte som er lagret hos Apple Pay, vil det faktiske fakturabeløpet etter fradrag av eventuelle rabatter, gavekort osv. bli belastet umiddelbart etter autorisasjon eller etter avsendelse av varen. 
     
  • Vipps 
    Vipps gir deg en rask måte å betale med mobilen på. Betalingen skjer direkte i Vipps-appen ved å taste inn telefonnummeret ditt og bekrefte transaksjonen. Du får mer informasjon under bestillingsprosessen.   
     
  • Trustly 
    Med Trustly betaler du direkte fra bankkontoen din – uten ekstra registrering. Du velger bare banken din og bekrefter betalingen. Beløpet trekkes umiddelbart fra kontoen din. Du får mer informasjon under bestillingsprosessen. 

5.2. Lampemesteren sender varene hele veien med et fraktselskap. Det sendes ikke til postboksadresser eller poste restante-adresser. Med mindre noe annet er avtalt, vil varen bli levert på døren til adressen som bestiller har oppgitt som leveringsadresse. Du mottar en melding når varen er sendt fra oss. Kun unntaksvis leveres varen til en såkalt pakkestasjon. Dersom varen ikke kan leveres, vil du få en melding fra transportøren med beskjed om hva du kan foreta deg. 
 
5.3. Lagerførte varer leveres omgående etter at bestilling og eventuell forhåndsbetaling er mottatt. Når det gjelder eventuelle avvik i leveringstider, vil du finne informasjon på den aktuelle produktsiden.  
 
5.4. Dersom du har bestilt varer med ulik leveringstid, vil Lampemesteren bestrebe seg på én felles levering. Dersom forskjellen er betydelig, vil vi unntaksvis levere varer som allerede er klare først, så fremt det ikke er urimelig for kunden. Det oppstår ikke nye forsendelseskostnader for kunden av den grunn. 
 
5.5. Leveringsforpliktelsen faller bort for Lampemesteren dersom Lampemesteren selv ikke mottar leveringene fra sine leverandører rettidig. Dersom varen ikke er tilgjengelig, vil du omgående få melding. En eventuell forhåndsbetaling vil tilbakeføres umiddelbart.  
 
5.6. Leveringstiden kan bli lengre i tilfeller av streik eller lockout, eller forhold utenfor Lampemesterens kontroll, herunder omstendigheter som regnes som force majeure. Kunden vil bli informert om slike hendelser umiddelbart. 
 
5.7. Ved forbrukerkjøp gjennom postordre overføres risikoen for tilfeldig ødeleggelse eller forringelse av den solgte varen til forbrukeren når varen overleveres til kunden eller den som mottar varen på kundens vegne. Dette gjelder uavhengig av om forsendelsen er forsikret eller ikke. For øvrig overføres risikoen for tilfeldig ødeleggelse eller forringelse av varen til kunden ved overlevering av varen til kunden. Ved kjøp gjennom postordre overføres risikoen til kunden ved utlevering til transportøren eller personen eller organisasjonen forbrukeren har bestemt. 

6. Angrerett 

6.1. Angrerettloven gir deg rett til å gå fra avtalen (angre) om kjøp du har gjort. Angreretten må utøves ved å gi melding til Lampemesteren innen 50 dager etter at varen og lovbestemt informasjon om angreretten er mottatt. Melding kan gis ved innsendelse av angreskjema som ligger vedlagt varen ved levering.  
 
6.2. Unntak fra angreretten 
Angreretten gjelder for alle varer unntatt: 

  1. varer kjøpt på auksjon
  2. varer tilvirket i henhold til kundespesifikasjoner eller bearbeidet etter kundens ønske eller behov
  3. varer som raskt forringes  
  4. kjøp i næringsvirksomhet, jfr. definisjonen i punkt 1.2 ovenfor 

6.3. Angrerett 
Angrefristen er overholdt når gyldig angremelding er sendt innen fristen til:  
Lampemesteren GmbH 
Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Tyskland
Telefon: +47 2198 4305 
Kontakt 
 
Som kjøper, har du selv bevisbyrden for at melding er gitt.  
Ved bruk av angreretten faller både kundens (din) og Lampemesterens plikt til å oppfylle avtalen bort.  
 
Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring av det som er mottatt. Returkostnadene for varen må betales av deg, med mindre Lampemesteren har misligholdt avtalen eller Lampemesteren har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. I sistnevnte tilfeller må du ordne med returforsendelsen og betale returkostnadene, men dette vil refunderes av Lampemesteren sammen med andre beløp du har krav på.  
Du er pliktig til å erstatte verdireduksjon som følger av at varen er tatt i bruk, dvs. en bruk som overstiger det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.  
 
Du må returnere varen uten unødig opphold, og senest 50 dager fra angremelding er sendt til Lampemesteren. Dette gjelder selv om du ikke har fått det du har krav på å få tilbakebetalt fra Lampemesteren.  
Varen skal sendes tilbake i samme eller lignende forpakning som den ble sendt til deg. For returen av varen stiller vi et returlabel til disposisjon.  
 
 
Lampemesteren må betale deg skyldige beløp innen 14 dager fra den dag vi mottar varen i retur eller henteseddel er stilt til rådighet for oss.  
Du plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til Lampemesteren.  
 
6.4. Lamper er som regel skjøre og lette å knuse og må behandles med forsiktighet. Hvis du vil returnere varen, anbefales det at du pakker varen inn i originalemballasjen med alt tilbehør og alle emballasjedeler. Ved behov kan du legge alt sammen i en ny eske som tilleggsbeskyttelse. 
 
6.5. Vær oppmerksom på følgende når det gjelder bestillingsrabatter og tilgodelapper: 
Dersom du har fått bestillingsrabatt fordi bestillingsverdien var høy, eller prisrabatt på grunn av tilgodelapper, og angrer på (en del av) kjøpet og kommer dermed under grensen for bestillingsrabatt, vil du bli fakturert differansen mellom innvilget rabatt og opprinnelig bestillingsverdi uten denne rabatten.  

7. Eiendomsforbehold 

Lampemesteren beholder eiendomsretten til varen inntil varen er betalt i sin helhet.  

8. Garanti og reklamasjon 

8.1. Lampemesteren er rettslig forpliktet til å levere kontraktsmessig vare. Dette omfatter at varer vi selger lovlig kan benyttes i Norge og at det medfølger bruks- og monteringsanvisninger på de av våre produkter der dette er påkrevet. Dersom det skulle vise seg at varen er mangelfull, gjelder de følgende avsnitt om reklamasjoner og garantier. 
 
Vi har ikke ansvar for skader på våre produkter som skyldes 
 

  • ikke fagmessig korrekt montering (f.eks. men ikke begrenset til overtredelse av forsyningsspenningens grenseverdier) og/eller ikke fagmessig korrekt bruk (f.eks. bruk av produkter som ikke er merket med "saltvannsresistent" i områder med saltholdig luft eller bruk av produkter uten tilstrekkelig kapslingsgrad, på IP44 eller høyere, i områder med konstant høy luftfuktighet og/eller ikke fagmessig korrekt vedlikehold (f.eks. men ikke begrenset til bruk av uegnede rengjøringsmidler eller bruk av skarpe gjenstander).
  • normal elde og slitasjen fra bruk eller
  • modifikasjon av produktet (f.eks. på- og/eller ombygging). 

Ansvaret vårt i de nevnte tilfellene bortfaller bare såfremt vi ikke har skyld i skadene. 
Der lyskildenes gjennomsnittlige levetid er oppgitt handler det om middelverdi. Dette er ingen garanti for at lyskilden minst holder seg så lenge. 
 
8.2. For nye varer levert av Lampemesteren har forbrukere lovfestet reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven på 2 år, og for lamper som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år er reklamasjonsfristen 5 år. Fristen løper fra varens levering. Når det gjelder brukte varer, gis forbrukere en reklamasjonsfrist på ett år fra overlevering av varen. Overfor næringsdrivende er garantitiden for nye varer ett år fra levering, reklamasjonsfristen er den samme. Det gis ingen garanti på brukte varer til næringsdrivende.  
 
8.3. I tillegg til den absolutte reklamasjonsfristen gjelder at mangelen må reklameres innen rimelig tid etter at denne ble oppdaget og senest innen to måneder. Næringsdrivende må melde åpenbare mangler omgående og senest innen fem dager etter at varen er mottatt, i skriftlig form. Dersom ikke åpenbare mangler oppdages, gjelder denne plikten til umiddelbar klage innen fem dager etter at mangelen ble oppdaget. Kjøpers rettigheter er ivaretatt når meldingen sendes rettidig. I motsatt fall anses varen for godkjent, også med tanke på en aktuell feil.  
 
8.4. Ansvarsbegrensningene som følger av 8.2 og 8.3 ovenfor gjelder ikke erstatningskrav for fysisk skade som er utløst av en mangel og som skyldes uaktsomhet fra Lampemesterens side eller erstatningskrav der det er påvist forsett eller grov uaktsom pliktforsømmelse fra Lampemesterens side. Alle ansvarsbegrensninger og ansvarsfraskrivelser gjelder også for det personlige ansvaret til våre eventuelle andre medarbeidere, rettslige representanter og øvrige representanter.  
 
8.5. Lampemesteren har ved rettmessig reklamasjon plikt til å yte avhjelp, eventuelt gi prisavslag. Dersom avtalepart er forbruker, kan forbrukeren som hovedregel velge om han eller hun ønsker at mangelen utbedres eller at varen erstattes. Lampemesteren har rett til å nekte å etterkomme krav om omlevering eller reparasjon bl. a. dersom den valgte avhjelpsformen vil medføre uforholdsmessig høye kostnader og den alternative oppfyllelsen ikke ville være urimelig for forbrukeren. Ved avtaler med næringsdrivende er det opp til Lampemesteren å velge oppfyllelsesalternativ i etterkant. Dersom Lampemesteren ikke er villig eller i stand til å utbedre manglene eller levere erstatningsvare eller gjør seg skyldig i forsinkelser ut over en rimelig frist, eller dersom utbedringen(e) eller erstatningsleveringen(e) slår feil gjentatte ganger, vil forbrukeren ha rett til å kreve en tilsvarende reduksjon i kjøpsprisen eller heve avtalen dersom forholdet, herunder forsinkelsen, er vesentlig. Dersom de lovfestede vilkår er oppfylt, kan også erstatningskrav gjøres gjeldende. Retten til å heve avtalen eller kreve erstatning for hele ytelsen bortfaller dersom varens verdi eller egnethet bare er ubetydelig redusert på grunn av mangelen og i tilfelle av forsinkelse må hevning skje før levering finner sted. 
 
8.6. Du vil få tilbakebetalt eventuelle dokumenterte fraktkostander i forbindelse med reklamasjon innen 14 dager fra Lampemesteren mottok den reklamerte varen. Dersom du har hevet vil du i tillegg få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet innen samme frist. Ved hevning på grunn av vesentlig forsinkelse mottar du hele kjøpsbeløpet innen 14 dager.   
 
8.7. Kundetilfredshet er viktig for oss. Du må gjerne og når som helst ta kontakt via kontaktinformasjonen nevnt i begynnelsen av dokumentet eller i punkt 10. Vi skal behandle din henvendelse så snart som mulig. Vi tar kontakt med deg når vi har mottatt dokumentene eller din forespørsel eller klage. Henvendelser pr e-post forsøker vi etter beste evne å besvare innen 48 timer, se punkt 10. Vi trenger imidlertid litt tid til saksbehandlingen vår, særlig ettersom reklamasjoner ofte krever at vi tar kontakt med produsenten. Ved reklamasjoner ber vi om at du beskriver problemet så nøyaktig som mulig og eventuelt vedlegger en kopi av bestillingsdokumentene, eller i det minste bestillingsnummer, kundenummer osv. Dersom du ikke får svar fra oss innen 48 timer ved e-post og innen 5 virkedager forøvrig, må du gjerne purre. Det hender en sjelden gang at e-poster fanges opp av spamfiltre hos oss eller hos deg, eller at en melding ikke kommer frem eller ikke blir sendt. 
 
8.8. Lampemesteren gir ikke noen egen garanti på artiklene i sortimentet. Garantier fra produsentene etablerer ikke noe rettsforhold med Lampemesteren, men gir kunden rettigheter kun overfor garantisten. Kundens garantikrav overfor Lampemesteren påvirkes ikke og begrenses ikke på noen måte av dette. 

9. Personvern 

Lampemesteren praktiserer personvern i henhold til personopplysningsloven. Dette vil omfatte opplysninger med hensyn til kontrollen av din kredittverdighet og beregninger av sannsynligheten for mislighold av din betalingsplikt. Også dine adressedata brukes.  

10. Kundeservice  

Spørsmål, reklamasjoner og klager rettes til vår serviceavdeling:  
 
Lampemesteren GmbH 
Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Tyskland
Kontakt 
Tlf: +47 2198 4305 
 
Lampemesteren besvarer e-posthenvendelser fra kunder innen 48 timer (på virkedager) fra henvendelsen er mottatt av vår serviceavdeling. Tidsløftet gjelder imidlertid kun henvendelser som gjelder faktiske kjøp og bestillinger. Lampemesteren svar er personlig. 

11. Klageadgang for forbrukere 

Du kan anvende EU-kommisjonens online klageportal, som hovedsakelig vil være relevant, dersom du er en forbruker med bosted utenfor Norge. Du finner klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vi deltar i og følger avgjørelser fra Forbrukertvistutvalget i Norge, men er ikke forpliktet til å delta i en formell tvisteløsningsprosess ovenfor forbrukertvistutvalget utnevnt av EU-kommisjonen. 

12. Gjeldende rett og verneting 

12.1. Alle transaksjoner med Lampemesteren og alle rettslige forhold for øvrig skal være underlagt norsk lov. FN-konvensjonen (CISG) om internasjonalt løsørekjøp og andre mellomstatlige overenskomster skal ikke anvendes. 
 
12.2. Når det gjelder handel med næringsdrivende og juridiske personer, avtales det at domstolen på forretningsadressen til Lampemesteren skal være verneting for alle rettstvister om disse avtalevilkårene og andre enkeltavtaler i tilknytning til disse avtalevilkårene, innbefattet veksel- og sjekklager. I så fall har Lampemesteren også rett til å gå til sak på kundens avtaleadresse. 

13. Ugyldighetsbestemmelse 

Skulle en bestemmelse i disse alminnelige avtalevilkårene helt eller delvis være ugyldig, eller miste sin rettsgyldighet på et senere tidspunkt, skal dette ikke berøre de øvrige bestemmelsene. En ugyldig bestemmelse skal erstattes med lovens bestemmelse. Det samme skal gjelde dersom det mangler bestemmelser i de alminnelige avtalevilkårene, som ikke var tilsiktet. 
 
Versjon mai 2025 
Lampemesteren GmbH

 

Vilkår og betingelser Last ned

 
 
Fyll ut og returner dette skjemaet bare dersom du ønsker å gå fra avtalen 
 
Utfylt skjema sendes til:  
(Lampemesteren GmbH, Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Tyskland, eller via vårt kontakt)  

                                                                                                                                                                                  

                                                                                                                                                                                  

Jeg/vi underretter herved om at jeg/vi ønsker å gå fra min/vår avtale om kjøp av følgende: (sett kryss) 
 varer (spesifiser på linjene nedenfor) 
 tjenester (spesifiser på linjene nedenfor) 

                                                                                                                                                                                  

                                                                                                                                                                                   

Sett kryss og dato: 
 Avtalen ble inngått den (dato)                                                                             (ved kjøp av tjenester) 
 Varen ble mottatt den (dato)                                                                               (ved kjøp av varer) 

 

Forbrukerens/forbrukernes navn: 

                                                                                                                                                                                  
Forbrukerens/forbrukernes adresse:      

                                                                                                                                                                                  

Dato:                                              

                                                                                                                                                                                  

              Forbrukerens/forbrukernes underskrift (bare dersom papirskjema benyttes)