Frank Kerdil

Filtrer og sorter
Filtrer og sorter 0
Sorter etter: Popularitet
Pris
Bruk
Designer
Type
Merke
Farge
Materiale
Rom
Antall lyskilder
Diameter (i cm)
Bruk
Fatning
Kapslingsgrad
Lyspære inklusiv
Wattstyrke
Bruk
Høyde (i cm)
Bruk
10 produkter
Filter
kr 945,00
Veil. pris kr 1 335,00
Veil. pris -29%
kr 1 215,00
Veil. pris kr 1 569,00
Veil. pris -22%
kr 1 545,00
Veil. pris kr 2 355,00
Veil. pris -34%
kr 1 105,00
Veil. pris kr 1 415,00
Veil. pris -22%
kr 1 015,00
Veil. pris kr 1 019,00
Veil. pris -0%
kr 1 810,00
Veil. pris kr 2 119,00
Veil. pris -14%
kr 1 545,00
Veil. pris kr 2 355,00
Veil. pris -34%
kr 1 545,00
Veil. pris kr 2 355,00
Veil. pris -34%
kr 1 885,00
kr 2 005,00
Veil. pris kr 2 355,00
Veil. pris -14%

Frank Kerdil

Født: 16. desember 1946.\ Anerkjente arbeider: Pineapple-lampen, Illumin-lampen, New Worker-pendelen og prisbelønt produkt- og grafisk design.\ Utdannelse: Grafisk designer.

Frank Kerdil ble født i Odense i 1946. Han er utdannet grafisk designer og var medeier i et reklamebyrå fra 1984 til 1998, der han utvilsomt utviklet sin estetiske sans og sine designferdigheter - og i 1998 ble kimen til et karriereskifte sådd da Kerdil begynte å jobbe med produktdesign.

Han grunnla sitt eget selskap og begynte å jobbe med alt fra idéutvikling og design til produkter og konsepter - og noen ganger holdt han til og med foredrag om kreativ tenkning. Men det skal være ett spesifikt selskap som vi i lampeverdenen kjenner Frank Kerdil fra: nemlig DybergLarsen.

Hos DybergLarsen skapte Kerdil den populære Pineapple-lampen. Denne vakre lampen begynte som en pendellampe, men er nå tilgjengelig i en rekke varianter. Det finnes pendellamper, bordlamper, gulvlamper og til og med vegglamper. Pineapple består av firkantede tallerkener som, når de kobles sammen, ligner en ananas - og DybergLarsen og Frank Kerdil har videreutviklet den ikoniske formen igjen og igjen, slik at du i dag kan få ananasen med blader eller til og med opp ned.

Frank Kerdils design har alltid eksistert rundt hans mantra "Når mer av det samme ikke er nok." Denne setningen koker ned til den enkle tesen om at det må være en god grunn til å lage et nytt produkt, noe som kan omfatte mindre endringer som funksjon, materialvalg, produksjonsmetode, bruksområde, form eller lignende.

Svart-hvitt-bilde av en mann med runde briller og et vennlig smil. Han har kort hår og sitter i en avslappet positur foran en nøytral bakgrunn.

Del bildene dine med @lampemesteren

Inspirer og la deg inspirere, fra ett unikt hjem til et annet. Tagg bildene dine med #yesLampemesteren, så kan du kanskje se hjemmet ditt her!